La Revista de Reus

Nous aires a la informació local

Segueix-nos

facebook twitter youtube google+

ECONOMIA | Infraestructures

L'aeroport de Reus va perdre 8,15 milions d'euros en l'exercici del 2014

El descens de l'activitat que es produeix des de fa tres anys no sembla que remunti aquest 2015

29/03/2015 | Per NW Revista de Reus

Imatge d'arxiu d'unó avió de Ryannair a la pista de l'aeroport de Reus.

Imatge d'arxiu d'unó avió de Ryannair a la pista de l'aeroport de Reus.

L'aerport de Reus va perdre 8,15 milions d'euros durant l'exercici del 2014, segons les dades oficials fetes públiques per l'empresa de gestió dels aeroports de l'Estat, AENA, després d'haver passat les corresponents auditories. L'empresa pública ha tret part del seu capital a borsa, cosa que fa que l'accés a les dades econòmiques sigui més fàcil ara. Les dades de Reus contrasten amb les de l'aeroport de Girona, que tancava el 2014 amb un benefici de 820 mil euros.

Les xifres econòmiques van molt d'acord amb la tendència a la baixa que pateix l'aeroport de Reus en la seva activitat d'uns anys ençà, en bona part per la reducció de vols de la companyia irlandesa Ryannair, que no ha pogut ser substituïda per altres companyies. Durant el 2014, van passar per l'aeroport de Reus uns 850 mil passatgers, xifra molt allunyada dels 1,7 milions de passsatgers que es van registrar el 2009. Per comparar-ho, a Girona, el 2014 van utilitzar els serveis de l'aeroport un total de 2,1 milions de persones.

Aquest és el balanç de l'aeroport, segons les xifres oficials:

INGRESSOS D'EXPLOTACIÓ 9,09  

Serveis aeroportuaris 5,70

Serveis comercials i fora de terminal 2,76

Altres ingressos d'explotació 0,64

Imputació de subvencions d'immobilitzat no finacner i altres 0

DEPESES D'EXPLOTACIÓ        13,91

Personal 3,65

Altres despeses d'explotació 4,92

Amortitzacions 5,34

EBITDA 0,52

RESULTAT D'EXPLOTACIÓ  -4,82

RESULTAT FINANCER       -3,33

RESULTAT ABANS D'IMPOSTOS  -8,15

Font: Aena, SA. Xifres en milions d'euros


Una lectura ràpida del balanç permet concloure que el pes de l'amortització de les inversions fetes a l'aeroport encara pesa molt en el balanç, sobre tot si es té en compte la baixada d'ingressos per activitat. Això fa pensar que serà difícil que AENA acceleri les inversions previstes a l'aeroport reusenc.