La Revista de Reus

Nous aires a la informació local

Segueix-nos

facebook twitter youtube google+

SOCIETAT | Educació

L'Institut Escola Pi del Burgar rep un guardó d'innovació educativa

El premi és per a un treball destinat a alumnes amb necessitats educatives especials.

09/01/2014 | Per NW Revista de Reus

Foto de grup dels alumnes participants en el projecte.

Foto de grup dels alumnes participants en el projecte.

L'Institut Escola Pi del Burgar ha obtingut el tercer dels premis Batec de Lleida, que valoren els projectes d'innovació educativa, en els que hi poden participar persones o equips de tots els nivells educatois en l'àmbit de Catalunya. El treball premiat porta per títol "Com anar sols per la vida" i està dirigit a alumnes amb necessitats educatives especials greus i permanents de l’educació secundària obligatòria que precisen de l'acompanyament i suport de l'adult.

Des d’una perspectiva inclusiva, té per objectius principals "incrementar l’autonomia en la vida diària d’aquests alumnes, fomentar la seva socialització, promocionar el seu desenvolupament emocional i incrementar els coneixements curriculars bàsics", segons e'xplica des del centre. Aquests objectius "es treballen fomentant l’experiència directa, dins i fora de l’aula, a través de diferents microprojectes: taller de cuina, hort, galliner, tasques de la llar, servei d’esmorzars, entrellaçats entre ells, permetent  el treball continuat dels diferents objectius plantejats i implicant a tota la comunitat educativa: alumnes, famílies, mestres i entorn més proper.

El treball està dirigit per una psicopedagoga, Vanessa Torres, i una mestra d’educació especial, Sandra Badia, i compta amb la col·laboració d’altres docents i amb el suport permanent de la direcció del centre Institut Escola Pi del Burgar de Reus.

L'Ajuntament de Lleida atorga aquests guardons, "conscient de la importància de la innovació en els continguts i les formes en l’educació", i ho fa per "promocionar amb els professionals que treballen des de la teoria o des de l’experimentació en les diverses matèries de l’educació formal o no formal en qualsevol àmbit de la vida col·lectiva". Es tracta de la setzena edició d'aquest premi.