La Revista de Reus

Nous aires a la informació local

Segueix-nos

facebook twitter youtube google+

CULTURA | Memorimage 2013

Un Memorimage molt ebrenc

07/11/2013 | Per Natàlia Borbonès | comentaris comenta

Guillermo Barberà i Santi Valdepérez, fotografiats al Teatre Bartrina abans de començar la projecció del seu documental "Buda".

Guillermo Barberà i Santi Valdepérez, fotografiats al Teatre Bartrina abans de començar la projecció del seu documental "Buda".

Alguns d’aquests films tenen en comú que se centren en les Terres de l’Ebre i/o en la preservació del medi ambient. Així, sobre el delta de l’Ebre tracta la pel·lícula que aquest dimecres ha inaugurat el festival: Buda. L’illa del Delta, de Santi Valldepérez i Guillem Barberà, un treball que parla de la història d’un dels aiguamolls més ben conservats i protegits d’Europa. El documental, que es va projectar en un Teatre Bartrina molt ple de representants de la vida política i cívica dels municipis del delta de l'Ebre, va ser molt ben rebut pel públic, que en va ovacionar la combinació de vídeocreació i reportatge que ofereix i, sobretot, els moments de comicitat involuntària que produeixen alguns diàlegs surrealistes dels pocs habitants que encara viuen a Buda, una illa que cada any que passa va desapareixent engolida pel mar. La cinta també se centra en la desconeguda, i alhora apassionant, història de l'impressionant far que durant anys va centrar totes les mirades de l'illa. Un documental quasi rodó, que potser pateix d'una excessiva durada, però que va constituir un magnífic inici del Memorimage.

En la mateixa secció oficial es projectarà un altre film sobre aiguamolls, aquest cop els de l’Empordà: Entre el cel i la terra, de Tono Folguera, David Fernández de Castro i Roman Parado. De les quatre pel·lícules restants de la secció oficial, una altra torna a fer referència a les comarques ebrenques: Cròniques de la Sénia, de Maria Roig, que ofereix un retrat d’aquella població del Montsià als anys seixanta. El documental Montjuïc, la muntanya odiada de Barcelona, de Lluís Permanyer, tanca la participació catalana en la secció oficial del Memorimage, que només ha programat dos treballs internacionals: la producció israeliana i ucraïnesa Hava Nagila, la cançó més (des)coneguda, de Roberta Grossman; i el film alemany Isabel II i els seus primers ministres, de Karina Wolff i Tristan Chytroschek, que ofereix una mirada fascinant sobre les relacions de la reina d’Anglaterra amb tots els primers ministres dels seus seixanta anys de regnat, des de Winston Churchill fins a David Cameron.

La secció MemoriReus projectarà tres treballs: Parlem de Salou. L’inici d’un segle, de Maria Roig; Victòria de Cabretes, de Josep M. Baiges i Joan Pons; i Vídeocartes del projecte Grundtvig, que aplega dotze treballs locals d’aquest projecte europeu, que consisteix en la creació de films d’intercanvi epistolar videogràfic amb les mateixes imatges d’arxiu. El MemoriXics, activitat destinada a les famílies, presentarà enguany tres curtmetratges de Charlot (Charles Chaplin); i el MemoriJove, secció pensada per als alumnes dels instituts, projectarà els films Approved for adoption, Avi, et traure d’aquí i Pujol/Catalunya. El Memorimage té el mateix pressupost de l’any passat, 61.000 euros, i tampoc en aquesta edició tindran dotació econòmica els guardons que lliurarà. El festival l’organitzen l’Ajuntament i la productora barcelonina Paral·lel 40.

Deixa el teu comentari

Nom

E-mail

Comentari