La Revista de Reus

Nous aires a la informació local

Segueix-nos

facebook twitter youtube google+

VIDA MUNICIPAL | Decisió solidària

Aigües de Reus destina 20 mil euros per ajudar abonats amb dificultats per pagar la factura de l'aigua

La iniciativa s'ha dissenyat i s'impulsa en col·laboració amb els Serveis Socials municipals

31/07/2013 | Per NW Revista de Reus

Les bonificacions sempre han de ser informades prèviament per Serveis Socials.

Les bonificacions sempre han de ser informades prèviament per Serveis Socials.

El Consell d’Administració d’Aigües de Reus ha determinat ampliar les propostes de solidaritat amb les famílies d’abonats que passen per dificultats econòmiques i que tenen problemes a l’hora de fer front a la factura de l’aigua. Tot i que Aigües ja havia aprovat mesures d’ajut extraordinari el passat mes de març, ara s’ha decidit anar un pas més enllà en col·laboració amb la regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament de Reus. De fet, la percepció dels ajuts requereix, en tots els casos, de la valoració i aprovació prèvia per part dels Serveis Socials municipals. La partida econòmica que Aigües de Reus destina a aquest mecanisme solidari ascendeix a 20.000 euros pel que resta d’any.

L’acord pres pel Consell d’Administració d’Aigües de Reus -adoptat per unanimitat en el darrer consell d'admiistració- es basa de la constatació que "cada cop són més les famílies que, en no poder assumir els rebuts d’aigua, es veuen abocades a fer front als recàrrecs que van associats a l’impagament, un fet que només provoca més dificultats per reconduir la seva delicada situació econòmica”, explica l'empresa en una nota de premsa al seu web.

Cal recordar que des del passat mes de març, l’empresa municipal Aigües de Reus assumeix alguns recàrrrecs derivats dels impagaments acumulats, sempre amb el vist-i-plau previ de Serveis Socials. I és que els impagaments o el retard en el pagament acaben, sovint, al cap dels mesos, amb la suspensió del subministrament o la retirada del comptador. L’ampliació dels ajuts aprovada avui, però, va més enllà de fer-se càrrec dels impagaments acumulats. D’ara en endavant, també es preveu que els Serveis Socials de l’Ajuntament puguin aprovar ajuts directes per fer front al rebut de l’aigua, ja sigui de manera total o parcial. Per gaudir d’aquests ajuts només cal que el beneficiari (que sempre ha de ser el titular de la pòlissa) acrediti la ressolució de Serveis Socials, sense neccessitat d’aportar cap altre document relatiu a les seves circumstàncies familiars o personals.

Tarifa social

Aquestes mesures se sumen a tot un seguit d’ajuts de caràcter social, mitjançant bonificacions, que Aigües de Reus aplica des de fa temps. Aquest és el cas, per exemple, de la tarifa social destinada a famílies que tinguin tots el membres a l’atur o a aquelles persones majors de 60 anys que percebin la pensió mínima. Aquesta tarifa concreta (que comporta bonificacions en els dos primers trams de la factura) s’aplica automàticament quan l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) comunica a l’empresa que ha començat a aplicar el seu Canon Social. Per tant, el procediment per obtenir aquestes bonificacions concretes passa, en primer lloc, per l’Agència Catalana de l’Aigua, que és on s’han d’adreçar els interessats.

També hi ha bonificacions pel que fa a les famílies nombroses, que estiguin integrades per un o dos progenitors i tres fills o més. En aquest particular, la bonificació consisteix en l’ampliació dels metres cúbics per persona i mes que s’emmarquen en el segon bloc de la quota variable de claveguera i aigua. En aquest cas, sí que les bonificacions es demanen directament a Aigües de Reus. 

 

 

La iniciativa s’ha dissenyat i s’impulsa en col•laboració amb els Serveis Socials de l’Ajuntament.
El Consell d’Administració d’Aigües de Reus ha aprovat avui per unanimitat l’ampliació dels mecanismes de solidaritat amb les famílies d’abonats que passen per dificultats econòmiques i que tenen problemes a l’hora de fer front a la factura de l’aigua. Tot i que Aigües ja havia aprovat mesures d’ajut extraordinari el passat mes de març, ara s’ha decidit anar un pas més enllà en col•laboració amb els Serveis Socials de l’Ajuntament de Reus. De fet, la percepció dels ajuts requereix, en tots els casos, de la valoració i aprovació prèvia per part dels Serveis Socials municipals.
L’acord pres pel Consell d’Aministració d’Aigües de Reus parteix de la constatació que “cada cop són més les famílies que, en no poder assumir els rebuts d’aigua, es veuen abocades a fer front als recàrrecs que van associats a l’impagament, un fet que només provoca més dificultats per reconduir la seva delicada situació econòmica”.
Fruit d’aquesta reflexió i ja des del passat mes de març, l’empresa Aigües de Reus assumeix alguns recàrrrecs derivats dels impagaments acumulats, sempre amb el vist-i-plau previ de Serveis Socials. I és que els impagaments o el retard en el pagament acaben, sovint, al cap dels mesos, amb la suspensió del subministrament o la retirada del comptador. Un procés administratiu que –un cop engegat i a mesura que passen els dies– és més costós de revertir i, per tant, de molt més difícil solució per a les famílies que viuen dificultats econòmiques. D’aquí, la importància de no acumular impagaments. La partida econòmica que Aigües de Reus destina a aquest mecanisme solidari ascendeix a 20.000 euros pel que resta d’any.
L’ampliació dels ajuts aprovada avui, però, va més enllà de fer-se càrrec dels impagaments acumulats. D’ara en endavant, també es preveu que els Serveis Socials de l’Ajuntament puguin aprovar ajuts directes per fer front al rebut de l’aigua, ja sigui de manera total o parcial. Per gaudir d’aquests ajuts només cal que el beneficiari (que sempre ha de ser el titular de la pòlissa) acrediti la ressolució de Serveis Socials, sense neccessitat d’aportar cap altre document relatiu a les seves circumstàncies familiars o personals.
Aquestes mesures se sumen a tot un seguit d’ajuts de caràcter social, mitjançant bonificacions, que Aigües de Reus aplica des de fa temps. Aquest és el cas, per exemple, de la “Tarifa social” destinada a famílies que tinguin tots el membres a l’atur o a aquelles persones majors de 60 anys que percebin la pensió mínima. Aquesta “tarifa social” (que comporta bonificacions en els dos primers trams de la factura) s’aplica automàticament quan l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) comunica a l’empresa que ha començat a aplicar el seu Canon Social. Per tant, el procediment per obtenir aquestes bonificacions concretes passa, en primer lloc, per l’Agència Catalana de l’Aigua, que és on s’han d’adreçar els interessats.
També hi ha bonificacions pel que fa a les famílies nombroses, que estiguin integrades per un o dos progenitors i tres fills o més. En aquest particular, la bonficació consisteix en l’ampliació dels metres cúbics per persona i mes que s’emmarquen en el segon bloc de la quota variable de claveguera i aigua. En aquest cas, sí que les bonificacions es demanen directament a Aigües de Reus. A banda, l’Agència Catalana de l’Aigua també aplica un seguit de bonificacions a les famílies amb més de quatre membre