La Revista de Reus

Nous aires a la informació local

Segueix-nos

facebook twitter youtube google+

ECONOMIA | Infrastructures

El Govern diu que està "reconsiderant" el Trancamp per fer-lo més barat

La revisió del projecte passaria per aprofitar les infraestructures ja existents.

23/08/2012 | Per NW Revista de Reus

Imatge del Camp de Tarragona al "GoogleEarth". El Trancamp uniria Reus i Tarragona amb els principals nuclis costaners i l'aeroport.

Imatge del Camp de Tarragona al "GoogleEarth". El Trancamp uniria Reus i Tarragona amb els principals nuclis costaners i l'aeroport.

El Conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, ha explicat que el Govern està "reconsiderant" el projecte de Trancamp amb l'objectiu d'abaratir-ne el cost i, per tant, fer-lo més viable econòmicament. Aquesta reconsideració passaria per refer el projecte aprofitant més de les infraestructures ja existents que no pas el que fins ara tenia sobre la taula el Govern.

En una entrevista concedida a l'agència ACN en el marc de la Universitat Catalana d'Estiu de Prada de Conflent, Lluís Recoder ha explicat que es treballa en el projecte en la mesura "que afecta la segona gran àrea metropolitana de Catalunya i que la comunicació de les grans poblacions turístiques del la Costa Daurada, Reus, Tarragona i l'aeroport poden justificar la creació del Terancamp". En aquest sentit, "a mesura que anem abaixant-ne el cost, sense perdre qualitat, ens anirem acostant més a la possibilitat que el projecte sigui una realitat".

El projecte de Trancamp havia estat assumit pel Govern de la Generalitat anterior, amb José Montilla de President i Joaquim Nadal al front de la conselleria que té cura de les infraestructures, després de molts anys d'insistència des de les institucions del Camp de Tarragona i, en especial, de l'anterior govern municipal de Reus, que van convèncer la Generalitat de la necessitat d'un projecte que es considerava bàsic per poder articular d'una vegada un sistema eficaç de transport públic al Camp de Tarragona, basat ara en un sovint denunciat sistema d'autobusos interurbans. L'elevat cost del projecte frenava les decisions a Barcelona. Finalment, però l'anterior govern català, pocs mesos abans de les eleccions que provocarien el canvi polític, presentava un estudi informatiu el 2010 en el que, a banda de detallar el traçat del Trancamp, preveia que el cost era d'uns 580 milions d'euros, que havien de ser assumits pel mateix Govern.

Lluís Recoder

Aquesta quantitat econòmica va fer que, amb l'entrada del nou Govern i consolidada la mala salut de les arques públiques, l'estudi informatiu es quedés al calaix a l'espera de millors moments. Ara, Recoder torna a posar el projecte sobre la taula explicant que necessita d'una important rebaixa de costos.

El Trancamp estava dissenyat com un model mixt de tramvia i tren de rodalies, força basat en l'experiència del Trambaix, a l'àrea metropolitana de Barcelona. En essència, es tractava d'aprofitar al màxim les línies ferroviàries que quedaran en desús un cop acabat el corredor ferroviari del Mediterrani, encara en obres, de manera que fos possible que Cambrils i Salou poguessin gaudir del servei a partir dels actuals traçats de la línia encara en ús de Renfe. El projecte preveia la construcció de noves vies entre Reus i Tarragona, aprofitant el passadís viari de la T-11, i amb prada a l'aeroport i l'Estació Central del Camp projectada. En total, el dibuix que incloïa l'estudi informatiu de l'anterior govern preveia un total de 42 quilòmetres de traçat, a partir de de la construcció de 30 quilòmetres de noves vies, i aprofitant 12 quilòmetres ja existents. Aquest traçat preveia 30 estacions a Tarragona, Reus, l'aeroport, Vila-seca, Salou i Cambrils. Es calculava que un cop en marxa i consolidat, el servei podia acollir uns 12 milions de passatgers a l'any.

Tot i que Recoder no ha concretat massa en aquesta entrevista, de les seves paraules se'n pot deduir que la revisió del projecte passaria per reduir les vies de nova construcció i ampliar el traçat per vies del tren convencional ja existents i que a la llarga quedaran en desús.