La fira del vi supera amb escreix les xifres de vendes i degustacions de l'any passat
11/06/2012 | Per NW Revista de Reus

Una imatge de l'aalu de visitants que ha tingut la fira aquesta cap de setmana passat.
Segons explica la Cambra de Comerç, "queda clar que el certamen –en l’actual format i durada- difícilment podrà créixer en xifres absolutes encara més. És materialment impossible". El president de la Cambra, Isaac Sanromà, ha volgut subratllar “com d’important és tornar a superar les xifres de vendes de l’any passat. Metafòricament enteníem que enguany es podia fer el cim, consolidant plenament el concepte de la nostra fira i fidelitzant a un visitant que cada vegada demostra més entusiasme. Però novament la resposta del públic assistent ha superat totes les expectatives. La REUS VIU EL VI va camí de convertir-se en un autèntic fenomen en les dates prèvies a la Festa Major de la ciutat.” En la mateixa línia el president de la Cambra ha volgut destacar la importància d’haver convertit el certamen en un referent al país. En només quatre edicions la REUS VIU EL VI ja és una de les grans fires catalanes amb tot el que això implica. “I en aquest sentit s’ha d’agrair la confiança dels cellers participants, la presència dels quals ens ha ajudat a posicionar la nostra marca en uns criteris de qualitat certamen elevats”. Bona mostra d’aquest posicionament ho demostra que el consell de cambres catalanes va decidir realitzar la trobada anual dels antics membres de la comissió d’infraestructures a Reus per fer-la coincidir amb la fira i poder conèixer sobre el terreny el certamen.
L'organtzació ha destacat també "l’altíssima acceptació del VILLAGE, la botiga de la fira que enguany s’ha instal·lat per primer cop". Una iniciativa que tenia l’únic objectiu d’alimentar la dinàmica comercial del certamen i que ha servit, de retruc, per augmentar les vendes dels mateixos cellers als seus propis estands.
La REUS VIU EL VI és una iniciativa de la Cambra, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Reus i el patrocini de Multiópticas Teixidó. També hi donen suport les sis denominacions d’origen de l’àmbit territorial de la corporació –Catalunya, Conca de Barberà, Montsant, priorat, Tarragona i Terra Alta-, la Diputació de Tarragona, l’INCAVI, Reus Turisme, l’Associació País del Vi i la consultora Rius & Rius.