La Revista de Reus

Nous aires a la informació local

Segueix-nos

facebook twitter youtube google+

ECONOMIA | Quarta edició

La fira del vi habilitarà un espai que funcionarà com un petit supermercat per poder comprar productes

La inauguració de l'acte, anirà a càrrec de l'alpinista catalana Araceli Segarra, que l'any 1996 va coronar el cim de l'Everest.

04/06/2012 | Per NW Revista de Reus

Un moment de la presentació de la fira amb l'alcalde, Carles Pellicer, Isaac Sanromà i Carles Tubella.

Un moment de la presentació de la fira amb l'alcalde, Carles Pellicer, Isaac Sanromà i Carles Tubella.

La mecànica de la REUS VIU EL VI serà idèntica a la d’edicions anteriors. El visitant podrà adquirir el pack a un preu de 12 euros que inclourà la copa de la prestigiosa marca RIEDEL, els cinc tastos de vi, la bossa de transport i el catàleg del certamen. A més, l’adquisició del pack donarà dret a emplenar l’anomenada “Rosa dels Vins” situada a la contraportada del catàleg. Com ha succeït durant els últims anys, els visitants hi trobaran a la contraportada del catàleg una rosa de Reus. La juguesca consisteix en omplir cada pètal (cinc en total) amb un adhesiu de les sis Denominacions d’Origen. Un cop emplenada, i prèvia adquisició de qualsevol producte al nostre Village, el visitant es podrà emportar el barret oficial d’aquesta edició.

La part central del recinte firal l’ocuparà la zona gastronòmica amb la presència de deu estands on hi seran representades algunes de les firmes més importants del sector a casa nostra. Com sempre l’oferta vindrà marcada per la qualitat, amb propostes elaborades en bona part amb productes característics del territori. Segons ha explicat avui el president de la Cambra de Comerç, Isaac Sanromà, "el que pretenm és tancar el cercle d’una oferta com la dels nostres vins amb productes alimentaris referents dels PLQ (Productes Locals de Qualitat) més característics del territori". En l'edició d'enguany hi ha una altra novetat, la creació de l’anomenat corner Ganxet Pintxo. "L’èxit de la celebrada ruta de tapes de Reus, organitzada també per la Cambra, ens ha decidit a projectar aquesta marca a l’altre gran esdeveniment que promou la corporació amb la creació d’aquest espai que ocuparan dos dels establiments guanyadors de l’edició 2011 com són El Tupí i el Celler del Padrí", ha afirnat Sanromà. 

"Pel que fa a les previsions d’assistència i venda, l’organització té com a referència la xifra assolida l’any passat: 50.000 visitants, 9.124 pacs venuts, 45.620 tastos de vi servits i 25.112 degustacions de menjar despatxades. És molt difícil superar aquestes xifres atenent les dimensions de l’espai firal i la capacitat de donar resposta a l’altíssima demanda que es registra. En aquest sentit l’objectiu clarament és poder mantenir aquest volum el que demostraria la plena consolidació del certamen com un referent en el seu àmbit", ha explicat el director de la fira, Carles Tubella.

D'altra banda, la coincidència de les dates de la fira amb la celebració de CORPUS, "ens ha decidit a convertir en protagonista del cartell d’enguany al VITXET, un gegant que a més està estretament vinculat amb la Cambra (la corporació és padrí del Vitxet Petit)", ha comentat Sanromà.

LES GANXETES DEL PORTIA, PRESENTS A LA FIRA

"La fira REUS VIU EL VI s’ha caracteritzat sempre per obrir el certamen a la realitat ciutadana. Cada any hem comptat amb la col·laboració d’alguns elements festius. És el cas, per exemple, de l’aliança estratègica que reeditem per tercer any consecutiu amb l’entitat del BOU DE REUS que és present a la fira popularitzat la menja típica de festa major, el bou amb arròs. En aquesta mateixa línia enguany hem buscat la complicitat de les Ganxetes del Portia, aquest grup de reusenques aficionades el ganxet i que han assolit una important notorietat durant els últimes mesos. Els hi vam suggerir que guarnissin una bóta per ocupar l’espai central de l’ornamentació floral que cada any ens regalen les brigades municipals. I la seva resposta va ser entusiasta", ha dit Isaac Sanromà.