La Revista de Reus

Nous aires a la informació local

Segueix-nos

facebook twitter youtube google+

ECONOMIA | Reus Transports

Els busos municipals van tenir l'any passat prop de 2,5 milions d'usuaris

22/02/2012 | Per Joan Carrion

El balanç de 2011 de l’empresa municipal Reus Transport ha experimentat un augment de gairebé el 16% de viatgers respecte al 2010, passant de 2.160.000 viatgers a gairebé 2.500.000. Un ús a l'alça, en part provocat pel trasllat de l’Hospital: en el seu primer any sencer d’existència: la L60 s’acosta als 200.000 usuaris.

Les dades corresponents a l’exercici 2011 confirmen una tendència a l’alça del nombre de viatgers respecte 2010: Reus Transport han tingut 2.499.290 d’usuaris, un 15,68% més que l’any anterior, quan la xifra total es va quedar en 2.160.512 viatgers. Aquest increment és degut a l’augment per sobre del 12% del nombre de viatgers de la línia 20 -barris Immaculada i Sant Josep Obrer, i que també arriba al nou Hospital- i al binomi de línies 10 i 11 –que connecten els barris Montserrat i Gaudí i el nus de la plaça de les Oques-, amb un 2%. També cal tenir present que la línia 60, que dóna servei al nou Hospital, ha registrat 195.138 usuaris.

Entre les línies que creixen es poden citar els recorreguts amb més demanda: segons dades de 2011, el binomi L10 i L11 va suposar prop del 40% del total de passatgers, amb gairebé 990.000. I la línia amb més volum és la L20, que travessa la ciutat des del barri Immaculada a Sant Josep Obrer i el nou Hospital, amb més d’1 milió de passatgers (130.000 més que el 2010), el que significa un 42% del total.

Si s’analitzen els tipus de bitllet, s’ha produït un increment en la majoria de modalitats d’abonaments:

- TMes. Amb una recàrrega permet un nombre il·limitat de viatges durant 30 dies consecutius des de la primera validació- s’ha incrementat en un 46%, passant de 18.900 el 2010 a més de 27.000 el 2011.

- T10. Permet recàrregues de 10 viatges per gastar en un termini de 3 mesos i amb un transbord gratuït entre línies durant una hora i mitja- ha crescut un 27%, arribant a final d’any a més de 530.000 viatges.

També creixen els abonaments per a un públic concret, com la Targeta Escolar, amb un 18% més, i la Targeta Jove, amb un 16% més. Els viatges amb bitllet senzill creixen un 11%.

Aquest 2012 Reus Transport ha estrenat una nova modalitat d’abonament, la T10/30, una targeta que permet gastar 10 viatges en un mes; té càracter unipersonal i un cost de 6,5 euros, de manera que cada viatge surt per la meitat de preu del bitllet senzill, que costa 1,2 euros. La nova targeta permet emmagatzemar un màxim de 5 recàrregues de 10 viatges cadascuna a realitzar en un termini de 30 dies consecutius a partir de la data de validació de cada recàrrega i permet el transbord gratuït entre línies diferents durant 1 hora i 15 minuts.

 

Reajustament del servei

Aquest 2012, la xarxa de transport públic urbà ha viscut una reorganització del servei a causa de la necessitat d’optimitzar recursos que ha consistit en la reducció d’algunes hores de servei en línies concretes, un ajust que no ha modificat cap recorregut ni l’esctructura de la xarxa de transport. Una redistribució que ha incidit principalment en els serveis amb menys demanda i en aquelles zones que disposen d’una cobertura més àmplia.

La nova ubicació de FiraReus a l’Edifici Tecnoparc ha propiciat un augment del volum dels serveis especials de transport: en el cas de l’ExproReus, va créixer més d’un 200%, amb un total de més de 7.000 viatgers; i pel Parc de Nadal, més d’un 100%, amb més de 3.500 usuaris. El dispositiu especial de Tots Sants també va augmentar un 11% el número de viatgers respecte al 2010, passant de 3.200 a prop de 3.700.