La Revista de Reus

Nous aires a la informació local

Segueix-nos

facebook twitter youtube google+

VIDA MUNICIPAL | Promoció de ciutat

El Patronat de Turisme canvia de format i es crea l'Agència Reus Promoció

11/05/2012 | Per NW Revista de Reus

Alegret i Pellicer, durant la presentació del nou organisme.

Alegret i Pellicer, durant la presentació del nou organisme.

L'alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha manifestat que ''ens calia posar en marxa un altre organisme més àgil i més modern perquè el Patronat de Turisme era ja un òrgan del segle passat'. D'aquesta manera explicava Pellicer aquest matí alguns dels arguments que el consistori reusenc ha valorat a l'hora de deixar enrere la forma jurídica del Patronat de Turisme i per introduir un nou organisme que funcionarà com una agència. ''Un model que ens permetrà enfortir i coordinar millor totes les accions de promoció de ciutat que es posin en marxa d'ara en endavant'', explicava per la seva part, la regidora popular Alicia Alegret. ''Es tracta d'un canvi que el propi sector ens portava reclamant des de fa temps per tal de donar una major agilitat a les accions que es puguin generar en tot allò que faci referència a la promoció en temes de turisme, comerç, etc'', ha dit Alegret.

Segons la regidora respnsable del que fins ara s'anomenava Patronat de Turisme (que mantindrà com a director a Josep Maria Cabré), s’amplien els objectius, de la promoció del turisme i del comerç, a la promoció general de la ciutat; es vol fomentar la representació i la participació, amb més presència del sector privat, i obert a la ciutadania i entitats amb idees, projectes i iniciatives per reforçar la marca Reus; i es vol impulsar la coordinació global i efectiva de les activitats i dels recursos relacionats amb la promoció de la ciutat, tant públics com privats.

D'altra banda, cal dir que la nova Agència Reus Promoció incorporarà les funcions de l’Agència del Paisatge Urbà. La nova agència de promoció treballarà per aglutinar i coordinar les activitats que ja es realitzen o es pugui plantejar des de la ciutadania, les entitats i organitzacions com la Cambra de Comerç, la Unió de Botiguers, el Tomb de Reus o l’Associació d’Hosteleria. L’execució dels projectes correspon a cadascuna de les associacions, sempre amb el suport de l’agència. La participació i la col·laboració amb la societat civil estan definides en la mateixa organització interna de l’agència, ja que es preveu treballar a partir de taules de treball periòdiques sobre els diferents temes que es puguin plantejar. L’agència estarà presidida per l’alcalde, que la delegarà a la regidora de Promoció Econòmica, Alícia Alegret.

L’àgència donarà suport a iniciatives ja consolidades a la ciutat com el Ganxet Pinxo, la Campanya de Nadal, o el Reus Viu el Vi; així com activitats pròpies de l’Ajuntament, com les festes majors, o festivals com el Cos o el Trapezi, etc. Però també ha de ser un canalitzador de tot allò que a nivell ciutadà pugui servir per complementar i enriquir aquestes activitats Un dels reptes de l’agència és també aconseguir crear sinergies i fluxes més directes entre els visitants de FiraReus i la ciutat