Ara Reus demana l'ampliació de freqüències dels autobusos a les zones d'Aigüesverds i Mas Carpa
11/04/2012 | Per NW Revista de Reus

El grup municipal d'Ara Reus presenta demà dues mocions: la primera en la que es demanarà que s’estudiï la implantació de zona 30 a la segona anella de Reus així com en les àrees residencials que des de la Guàrdia Urbana es cregui convenient aplicar la mesura de reducció de velocitat; i una segona en la que se sol.licita una ampliació de les freqüències dels autobusos per als veïns de les urbanitzacions Aigüesverds i Mas Carpa.
Segons el seu portaveu, Jordi Cervera, 'la transformació urbanística que ha experimentat Reus en els últims anys s’ha fonamentat en una planificació de la xarxa viària que prioritza la circulació dels vehicles de motor sobre la de les altres opcions de desplaçament. Els objectius fonamentals que es persegueixen amb la implementació d’aquest tipus de zones a les àrees urbanes són els següents: donar un major protagonisme als vianants, evitar el trànsit de pas, i incrementar la seguretat viària', explica Cervera. 'Degut a un seguit de suggeriments que ha rebut per part de diferents veïns d’ Aigüesverds, Blancafort i Mas Carpa, ara Reus demanarà l’ampliació de les freqüències en les línees d’autobusos L-40 i L-50. La urbanització Aigüesverds actualment no disposa del servei d’autobús urbà tot i pertànyer al nostre terme municipal. La proposta que fem des d’ara Reus en aquest cas és ampliar el recorregut de la L-40, que actualment arriba fins la urbanització Blancafort, i que tant sols està a 2 quilòmetres de distància. Un cas molt similar el trobem al Mas Carpa, on no hi arriba cap autobús urbà tot i que la línea L-50 té el seu recorregut per l’àrea del Tecnoparc i es dirigeix cap a l’aeroport. Creiem que la mateixa línea es podria aprofitar i podríem ampliar el recorregut pel Mas Carpa'.
Segons Cervera 'algunes millores en el bus ajudarien a molta de la població de Reus i creiem que aquest esforç no necessitaria d’una gran inversió per part de l’Ajuntament. A més hem de tenir en compte que el resultat de l’exercici de l’empresa Reus Transport del 2011 ha estat gairebé de 12.000 euros de benefici, que en el transcurs del 2012 hi ha hagut un fort increment en el nombre de viatgers respecte el 2011 i que amb aquest augment en el nombre de viatgers també hi haurà un més que probable augment d’ingressos'.
Ara Reus també presentarà un prec perquè s’instal·li algun element per reduir la velocitat dels vehicles a l’Avinguda del Carrilet i dues preguntes. En quin estat es troba i per què estan aturades les obres de la Biblioteca del Mas Iglesias i quina partida econòmica té previst donar l’Ajuntament de Reus al CESDA per aquest 2012.
En la sessió de demà es tractaran també qüestions com el crèdit de Shirota en que el partit reusenc s’ha mostra totalment en contra del tancament del laboratori d’investigació, ara Reus presentarà dues mocions relacionades amb la mobilitat i el transport públic. Sobre el primer tema Cervera ha afirmat que no està tot dit i que s’espera al Ple de divendres per respondre a algunes de les declaracions que s’han fet per part de l’Alcalde en alguns mitjans de comunicació.
Per altra banda, Cervera va dir ahir a la tarda que l’equip de govern reusenc ha actuat de forma “molt covarda” perquè han anul·lat l’entrevista que tenien tots els portaveus per al proper dimarts en el programa Tribuna de Canal Reus Televisió.