La Revista de Reus

Nous aires a la informació local

Segueix-nos

facebook twitter youtube google+

ECONOMIA | Empresaris de Reus

De Reus cap a Hong Kong i Taiwan

"Fa un parell d'anys que una gran part del consumidor xinès inclou l'oli d'oliva en la dieta de manera força regular."

20/01/2012 | Per Joan Carrion

Víctor Alabart, gerent de l'empresa reusenca Vidoria SL

Víctor Alabart, gerent de l'empresa reusenca Vidoria SL

Són paraules de l’empresari Víctor Alabart, gerent de l’empresa reusenca Vidoria, SL, dedicada a la producció, envasament i exportació d’oli d’oliva, de raïm i d’arròs a tot el món. Actualment, arran d’un acord comercial amb l’empresa xinesa Cheng Food, exporta el preuat líquid –tan protagonista de la nostra dieta mediterrània- a Hong Kong i a Taiwan. “Des de fa un parell d’anys, els xinesos estan introduint importants canvis en la dieta com a conseqüència d’una major preocupació per temes relacionats amb la salut, i l’oli està guanyant a poc a poc una major rellevància en aquests nous hàbits alimentaris”, explica Víctor Alabart.

Vidoria té establerta una oficina comercial a Taiwan, “des d’on centralitzem la distribució dels nostres productes, i dic productes perquè a l’oli d’oliva hem d’afegir, també, una quantitat d’ampolles d’oli de raïm i d’arròs.” L’empresa envasa l’oli en ampolles de litre, que són etiquetades seguint les directrius i els dissenys del distribuïdor xinès, “perquè hem d’anar molt en compte a l’hora de respectar els gustos i les tradicions del país receptor del producte, en aquest cas amb una cultura tan peculiar.”

Vidoria va néixer l’any 1995 tot recollint la centenària tradició familiar en el món de l’oli i s’ha anat especialitzant ja que ha facilitat als seus clients aquells olis propis per a cada país, “perquè els gustos són absolutament diferents segons de quin territori es tracta. Fem olis personalitzats que es distribueixen, també, a altres distribuïdors que el comercialitzen a altres països d’Europa, Amèrica del Nord i Amèrica del Sud’. L’any passat Vidoria va dedicar a l’exportació prop de 7 milions d’ampolles d’oli en un mercat emergent “que sembla enlluernat amb l’aportació del nostre oli a la seva cuina”, conclou Alabart.