La Revista de Reus

Nous aires a la informació local

Segueix-nos

facebook twitter youtube google+

ECONOMIA | Empreses

Servi-net, bugaderia industrial especialitzada en el sector turístic

L'empresa, d'origen familiar, treballa per a hotels de la Costa Daurada i Barcelona, i vol créixer per la costa de Castelló

12/08/2013 | Per Francesc Domènech

Albert París és el màxim responsable d'aquest negoci familiar, que fa 25 anys que està dedicat a la bugaderia industrial. (Fotos: Xavi Jurio)

Albert París és el màxim responsable d'aquest negoci familiar, que fa 25 anys que està dedicat a la bugaderia industrial. (Fotos: Xavi Jurio)

 Tres camions surten cada dia del carrer del Comandant Sugranyes, a tocar de l’autovia de Salou, en direcció a Barcelona. Hi van a buscar la roba bruta que generen cada dia hotels i restaurants de la capital i de la costa més pròxima. Abans de carregar la roba bruta, descarreguen la que han rentat, desinfectat, planxat i plegat a Reus, a les instal·lacions de l’empresa Servi- Renting, SL (coneguda també com a Servi-net), on treballen 28 persones (la majoria, dones) a l’hivern, i gairebé una quarantena en el punt àlgid de la temporada turística, a l’estiu. Barcelona i voltants suposen un 40 per cent de l’activitat d’aquesta bugaderia industrial, especialitzada en hotels, restaurants i residències geriàtriques, tot i que tenen altres tipus de clients, com perruqueries. Un altre 40 per cent de l’activitat se centra en la Costa Daurada. La resta de la feina és per a clients de Lleida, tot i que aquests percentatges poden variar perquè l’empresa vol expandir la seva activitat cap a la zona de Peníscola, a Castelló. “Podem anar creixent mentre siguem capaços de mantenir la qualitat del servei”, explica el màxim responsable de l’empresa, Albert París. Ara, en temporada baixa, renten i tracten entre sis i set mil quilos de roba.

A l’empresa treballen una quarantena de persones a l'estiu, la majoria de les quals són dones. L’origen de l’empresa és familiar. El pare d’Albert París va iniciar un negoci de desinfecció i desratització que va anar mantenint fins que “vam detectar la necessitat de posar en marxa un servei de bugaderia, i ja fa 25 anys que ens hi dediquem”. És l’únic dels quatre germans que es dedica al negoci, que, és clar, ha anat evolucionant. Primer, oferien el servei que ells encarregaven a d’altres, fins que van invertir en la maquinària necessària per poder oferir el servei complet de bugaderia, i a domicili. “Vam començar quatre i ja veus, ara en som 28 en temps de poca feina”, explica París, mentre mostra les instal·lacions, que també s’han anat ampliant amb els anys. Noten la crisi, però en la mesura que treballen per a un sector que per ara resisteix, com el turisme, la poden anar trampejant. Han tancat el 2012 amb una facturació pròxima als 2 milions d’euros i s’han proposat arribar als 2,5 milions el 2013.

Una de les característiques de l’empresa és que la roba que tracten és de la seva propietat i la cedeixen en règim de lloguer als establiments que en són clients. Per tant, és l’empresa qui fa la inversió en la roba, que tenen en dipòsit a les instal·lacions del client, una opció que hotels i altres establiments valoren molt. El compromís inclou la reposició de la roba quan es fa malbé. El preu que ofereixen inclou tant el lloguer com el tractament i el transport. Han basat el negoci en la qualitat: “Sovint no som competitius en el preu, però la qualitat que oferim ens ha permès créixer”. La roba acaba el procés empaquetada en plàstic, després de passar pel procés de triatge a l’entrada, rentatge, desinfecció, assecat, planxada i plegatge. Cinquanta quilos de roba (essencialment, llençols i jocs de taula) tarden uns cinquanta minuts en total entre el triatge inicial i l’empaquetatge final. Visitar les instal·lacions i veure, per exemple, com es planxa i plega un llençol resulta espectacular. El lector sabrà què tarda a planxar i plegar un llençol a casa seva. A Servi-Renting en pleguen i planxen a un ritme d’entre 900 i 1.000 cada hora!

Per al trasllat de la roba tenen acords amb transportistes autònoms, que són els que cada dia fan les diferents rutes de distribució. El personal propi és el que tenen a la planta, al carrer del Comandant Sugranyes, i a les oficines. Tot el procés de rebuda del material i d’expedició un cop feta la feina el tenen informatitzat, una mostra de la inversió en tecnologia que l’empresa ha fet durant els últims anys, i que ha revertit en l’eficàcia del procés i en la qualitat del servei. Poden tractar altres tipus de peces a banda de llençols, estovalles… De tant en tant, els hotels els encarreguen la neteja d’estores o altres tipus de peces, que també estan preparats per realitzar a les instal·lacions de l’empresa. Es tracta, doncs, d’un servei complet dirigit principalment cap a un sector, el del turisme, que resulta estratègic en aquestes comarques i en el conjunt del país.

 

Reportatge publicat al número 12 de la Revista NW (Gener de 2013)