La Revista de Reus

Nous aires a la informació local

Segueix-nos

facebook twitter youtube google+

ECONOMIA | EL NOU CENTRE COMERCIAL DE REUS

El centre comercial La Fira donarà feina cada dia a unes 750 persones

El complex obrirà amb un 98% dels locals contractats, dels quals un 35% seran a mans d'empresaris locals

22/10/2015 | Per Cori Sebastià

Jesús Vicente, Carlos García León i Isaac Sanromà a la roda de premsa d'avui.

Jesús Vicente, Carlos García León i Isaac Sanromà a la roda de premsa d'avui.

Màxima activitat de màquines i operaris a La Fira Centre Comercial quan queden quinze dies per a la seva obertura, intensa activitat que acabarà un minut abans que obri les portes, segons ha comentat amb humor avui a Reus Carlos García León, director general de Metrovacesa, durant la roda de premsa que ha realitzat a la Cambra de Comerç per a donar a conèixer l’última hora del projecte. De fet, León ha explicat que actualment unes 500 persones treballen en les obres del centre comercial. Aquest moviment de treballadors es preveu que serà l’habitual quan el complex comenci a funcionar. I és que Metrovacesa calcula que La Fira crearà entre 550 i 600 llocs de treball directes i entre 100 i 150 d’indirectes.

León, que ha estat acompanyat de Jesús Vicente, director de patrimoni de Metrovacesa, i Isaac Sanromà, president de la Cambra de Comerç, ha recordat que La Fira ha significat una inversió superior als 110 milions d’euros i que ocuparà una superficie comercial de gairebé 30.000 metres quadrats repartits en quatre plantes en les quals hi haurà 75 locals comercials. En aquest punt, el director general de Metrovacesa ha volgut ressaltar que 28 d’aquests estaran a mans d’empresaris locals ja sigui amb negocis de firmes pròpies o bé a través de franquicies. A més, el centre comercial disposarà d’un pàrquing de 850 places que gestionarà l’empresa municipal d’aparcaments i tindrà les mateixes tarifes que la resta d’equipaments públics. Per tant, aparcar-hi tot el dia costarà, com a màxim, 4 euros. León ha expressat l’aspiració de Metrovacesa que l’obertura del centre comercial serveixi per atraure més visitants a la ciutat.

En aquest sentit, Jesús Vicente ha explicat que Metrovacesa ha intentat portar a Reus marques que encara no eren presents a la demarcació de Tarragona, com són Sprinter (de material esportiu) i Sfera, i també d’altres que fins ara no tenien cap establiment a Reus com ara Zara Home, H&M i Ozone. Metrovacesa treballa hores d’ara per acabar de tancar l’oferta d’establiments dedicats a la restauració. Ja se sap que hi haurà establiments de menjar ràpid, pizzería i menjar asiàtic i ara es mira d’ampliar la varietat amb altres tipus de cuina, com ara mexicana.

Per la seva banda, Isaac Sanromà ha demanat a Metrovacesa que “s’impliqui amb la ciutat”  i ha expressat el seu desig que tot li vagi de cara al nou complex “perquè voldrà dir que serà un èxit per a la política comercial de la nostra ciutat”.

Els números de Metrovacesa

Pel que fa a l’apartat econòmic, León ha assegurat que no s’han rebaixat preus ni s’han ofert descomptes especials en la contractació dels locals per captar determinades marques. A tot això ha garantit que Metrovacesa pagarà els 31 milions que hi ha pendents sobre el cànon del centre comercial i que s’abonaran, tal com es va acordar, el dia de l’obertura o com a molt tard el 10 de novembre. El director general ha afirmat que Metrovacesa és ara viable després de superar els greus problemes financers d’aquests últims anys. Per argumentar-ho, ha comentat que el deute de l’empresa ha passat en dos anys de 5.100 milions d’euros a 2.300, i ha recordat que els accionistes de l’empresa són els tres bancs: Banc Sabadell (70%), BBVA (19%) i Banc Popular (10%). “Amb aquests socis no podem anar malament”, ha apuntat León.